קרם אלוורה לריפוי חתכים

ריפוי הפצע וההשפעות המונעות של אלוורה דווחו במספר מחקרים. 16 שימוש מקומי באלוורה יכול למנוע כיבים ולשפר את תהליך ההחלמה של פגיעות עור, כוויות, כוויות קור, דלקות עור, פצעים כירורגיים, דלקות, הרפס, כיבים, כיבים ברגל סוכרתית, פצעי לחץ ופצעים כרוניים. 17 אלוורה מתאימה לפצעים, ורוב המחקרים נערכו על כוויות. על פי תוצאות המחקר, הגיע למסקנה כי ג'ל אלוורה מקדם ריפוי פצעים ביעילות רבה יותר בכוויות מדרגה ראשונה ושנייה מאשר שיטות הלבשה וניהול רגילות וגם מקטין את רמת הכאב ואת הזמן שהמטופלים מבלים בבית החולים. דווח כי פצעים מחלימים מהר יותר בעת שימוש בג'ל אלוורה עם סולפדיאזין כסוף (Khorasani et al. 19). בשנת 2009, 30%מהחולים עם כוויות בשני חלקי הגוף השתמשו בקרם אלוורה (0.5%) וסולפט דיאזין (1%) בחלק השני של הגוף.

מחקר של Khorasani et al

12 מראה שקצב ההחלמה לא היה שונה באופן משמעותי בין קרמי האלוורה ובין פלסבו. 13 באחד המחקרים אלוורה שימשה להשתלות עור מפוצלות באתר התורם והראתה זמן ריפוי קצר יותר להשתלות אלה מאשר לחולים שטופלו באלוורה או בקרם פלסבו. בחולים עם כוויות תרמיות, ג'ל אלוורה הראה יתרון על פני 1% כסף סולפדיאזין (SSD) – קרם מבחינת אפיתליזציה מוקדמת של הפצע, הקלה מוקדמת בכאבים ויעילות. מחקר אחר בדק את ההשפעה של קרם אלוורה על הפחתת כאבים לאחר הניתוח, כאבים לאחר הרס וקידום ריפוי פצעים לאחר כריתת טחורים פתוחים. המחקר השני כלל 60 גברים שטופלו באופן אקראי בתמצית אלוורה, קרם הידרופילי 0.5%, פלסבו, קרם אלוורה או 0.0% תמצית וקרם הידרופובי. הטיפול קיצר את זמן ההחלמה מ -49 ימים ל -12 ימים בהשוואה לפלסבו (P <0.001). ניתן להשתמש בו לשמירה על שלמות לחות העור ומניעת כיבים בשל זמינותם של מספר מחקרים קליניים על השפעת אלוורה על מניעה וריפוי של פצעים בעור. ניסויים קליניים עם ג'ל אלוורה ונגזרות שמנת כללו קבוצת ביקורת של פלסבו בהשוואה לטיפולים אחרים שנכללו במחקר.

דו"ח מקרה שפורסם בשנת 1939 מדווח על ריפוי מוצלח של כיבים גדולים

מתמשכים וכואבים הקרינים בגיל 31 וחודשיים לאחר עלה אלוורה תוך אוראלי טרי. 16 נגעים בפה וכיבים אפטלמיים הנגרמים על ידי וירוסים וטראומה אינם נעימים ומחלימים תוך 10 עד 14 ימים. 17 פלמונס ואח '. במחקר כפול סמיות אקראי עם 60 חולים, Orabase (r) הוחל על נגעי קבוצת הפלסבו ואילו קבוצת הטיפול החילה תחבושות ג'ל של קריסין (CGWD) או הידראגל אסמאן על הכיבים. ריפוי הפצע בסוף השבוע השני לאחר הניתוח היה גדול משמעותית בקבוצת אלוורה מאשר בקבוצת הפלסבו. רוב המחקרים על יעילות האלוורה כוללים מודלים של בעלי חיים לריפוי פצעים ומראים תהליך ריפוי מהיר יותר באופן משמעותי מאשר השימוש בסולפדיאזין כסף, ג'לי נפט או גזה. 18-24 רוב המחקרים לא מדווחים על תועלת לצמח, דבר המצביע על כך שהוא עשוי להאט את ריפוי הפצעים.
עבור פרטים נוספים בנושא של תרסיס אלופירסט ג'ל אלוורה טבעי עליך לבקר באתר artmedicalcenter.co.il

מחקר הראה שלג'ל לאלוורה יש השפעה אנטי דלקתית העולה על 1% קרם הידרוקורטיזון וג'ל פלסבו

יש להימנע ממוצרי אלוורה מקומיים בטיפול בפצעי לחץ ופצעים כירורגיים כאשר המטרה המשנית היא ריפוי. יש להשתמש באלוורה רק לכוויות קלות ולגירויים בעור ולעולם אין למרוח על פצעים פתוחים.

לפלבנואידים

טרפנואידים, לקטינים, אנתרקינונים, טאנינים וספונינים יש תכונות פרמקולוגיות המקדמות ריפוי פצעים, [3] כוויות עור לריפוי, [4] אנטיבקטריאלי, [5] אנטי דלקתית, [6] תכונות קוסמטיות ו הג'לים שלהם יכולים לשמש כקרם לחות ומוצרים דרמטולוגיים [7]. למעשה, ישנן עדויות לכך שאלבה יכולה להפחית את יכולתו הטבעית של העור לרפא פצעים עמוקים הקשורים לניתוח. מחקרים ראשוניים מצביעים על כך שמיץ אלוורה עשוי לסייע בהורדת רמות הגלוקוז בדם בקרב מבוגרים הסובלים מסוכרת מסוג 2 להורדת רמות הסוכר בדם.

אינדיקציות ראשונות מצביעות על כך שג'ל אלוורה יכול לשפר את הסימפטומים של הרפס גניטלי ומחלות עור מסוימות כגון פסוריאזיס

חדירת לימפוציטים נמוכה CD4 + בקבוצה זו לא השפיעה לרעה על ריפוי הפצעים בהשוואה לקבוצות אחרות. קבוצה II, קבוצה III וקבוצה IV הראו עלייה בעובי האפידרמיס, ירידה בהסתננות נויטרופילים ובאנגיוגנזה במהלך תהליך הריפוי.

לא נצפה הבדל באפיתליזציה או בדלקת בין עכברים שטופלו בג'ל אלוורה טרי לבין השליטה בטבליות המבוססות על קרם

קרם אלוורה הפחית כאבים ותנועות מעיים 24-48 שעות לאחר הניתוח (P <0.001). נצפה כי קרם אלוורה הגביר אפיתליזציה אך לא הראה פעילות אנטי דלקתית.

על ידי הפחתת לימפוציטים CD8 באזור הפצע והפחתת IL-3

תהליך הריפוי מהיר יותר [23]. העלייה ביחס הלימפוציטים CD4-CD8 (קבוצה II וקבוצה III) גורמת לגורמי ריפוי אחרים לקדם ריפוי פצעים. ניתן להשתמש במוצרי אלוורה מקומיים להרפס גניטלי ולפסוריאזיס, אך אינם מומלצים.

דילוג לתוכן