מהו שיווק

Table of Contents

ישנן הגדרות רבות של שיווק כיום, אך אין הגדרה מקיפה כמו שיווק כמו הגדרות של טכנולוגיית פרסום, מכירות, שיווק ופרסום. כיום שיווק הוא מונח המשמש את מרבית משווקי ה- A & E ו- C & C, אך הוא נחשב לאחד ההיבטים החשובים והחשובים ביותר בכל עסק, בין אם זה עסק, ארגון, מותג או אפילו מוצר או שירות. .

לדוגמא, אתה יכול ליצור תוכנית שיווקית שתתן לך סקירה של אסטרטגיית השיווק הכוללת של החברה שלך, או פשוט להתמקד בתחום ספציפי של שיווק, כגון פרסום, מכירות, טכנולוגיית שיווק, פיתוח מוצרים או שירותים. ישנן דוגמאות רבות, אך אלה הן רק כמה מהן, וכולן מצביעות על אותו דבר: שיווק כחלק חשוב מכל עסק. מצד שני, תמהיל שיווקי מתייחס לאמצעים ולטקטיקות יעילות בהן משתמשת החברה כדי להביא את מוצריה ושירותיה לשוק. הוא מייצג את הכלים הבסיסיים בהם יכולים המשווקים להשתמש בכדי להביא את מוצריהם או שירותיהם לשוק, והוא מהווה בסיס לאסטרטגיה, הנקראת גם שיווק 4PS, והיא תהליך השגת היעדים המסחריים שעל ארגון להיות בעל.

שיווק כולל תהליך של יצירת מוצר, שירות או מושג, קביעה מי צפוי לקנות אותו, קידוםו והעברתו לערוץ המכירות המתאים. שיווק כולל יצירה וזיהוי של מי שעלול לקנות, לקדם ולהעביר את המוצר או השירותים או המושגים לערוצי המכירה הנכונים. שיווק 4PS הוא דרך לשפר את האופן שבו מוצרים ושירותים חדשים מובאים לשוק. שיווק כולל יצירה ופיתוח של מושגי מוצר ושירות, זיהוי וקידומם, קידום ושיווק אסטרטגיית שיווק נכונה, תמהיל השיווק. מידע ממחקרי השוק יכול לשמש להתאמת פעילויות שיווק ופרסום ולזיהוי המאפיינים, העדיפויות ודרישות השירות שהצרכנים מבקשים. ניהול שיווק כולל גם שיקוף של משוב לקוחות ומגמות מכירות ושימוש בהם להתאמת כל תוכנית השיווק של החברה.

המידע שנאסף מהמחקר יעזור לך להגדיר את אסטרטגיית השיווק שלך וליצור תוכנית שיווקית משלך. לאחר שעשית את הצעד הראשון ביצירת קמפיין פרסומי, תוכל לברר מידע נוסף על מחקר שוק ואסטרטגיות שיווק באתר שלנו.

תוכנית השיווק מקדישה בדרך כלל חלק לתמהיל השיווק, ולרוב הארגונים יש מחלקת שיווק בה אנשים מעורבים באופן פעיל בפעילות שיווקית. החל מקמפיינים שיווקיים עולמיים לתחומים בודדים כגון אירועים ושיווק דיגיטלי – ביצוע שיווק הוא מרכיב מרכזי באסטרטגיית השיווק הכוללת והשוק – והוא עומד בסתירה לפעילות הארגון. זהו היסוד של שיווק הניהולי ונתמך על ידי מספר היבטים נוספים כגון תכנון מכירות ושיווק, פיתוח מוצרים, ניהול מכירות, שירות לקוחות ושירות לקוחות.

כל מה שנדרש בכדי לתקשר עם הלקוחות באופן שיעודד אותם לקנות מוצר או שירות הוא שיווק, שכולל הכל החל מפרסום, קמפיינים פרסומיים, מדיה חברתית ואפילו אופן הצגת המוצר. הגדרה זו של שיווק כוללת את תהליך היצירה, הקידום, השיווק והשיווק הפיזי של מוצרים. שיווק כולל מוצרים ושירותים המעודדים את מקבל ההודעה לרכוש או להשתמש במוצרים או בשירותים. בקיצור, כל מה שמקדם מוצר או שירות בשוק הרחב יותר, החל מקמפיינים בתשלום וכלה במדיה החברתית, הוא חלק משיווק וקידום מכירות. כפי שראינו, שיווק מתרחב גם לקידום המוצר בצורה כזו שרוב האנשים מתכוונים אליהם כשאומרים שהם עושים שיווק. שיווק הוא התהליך שמוביל את הקונים להעדיף את המוצרים או השירותים שלך על פני מישהו אחר, או להיפך.

מטרת השיווק היא לגרום לאנשים להתעניין במוצר או בשירות שלך, ללא קשר למקום בו הם נמצאים במחזור המכירות. חברות המשתמשות בפילוסופיית שיווק זו מאמינות כי הן יכולות למכור מוצרים ללא פרסום. אם מטרת החברה שלך היא למכור מוצרים או שירותים נוספים, שיווק יעזור לך להשיג את המטרה הזו. כשאתה מכניס שיווק להקשר, כל מה שאתה עושה בשיווק יכול להיות קשור לשיפור כל קטע במסע הלקוח.

למעשה, ישנם משווקים שמרחיקים לכת ואומרים כי שיווק הוא למעשה תהליך של הבנת הלקוחות שלכם. בקיצור, שיווק לקוחות הוא סוג של שיווק שמתמקד בעיקר בחוויית הלקוח עם המוצר או השירות שלך, ולא באסטרטגיית המכירות של החברה שלך. אסטרטגיות שיווק מודרניות, לעומת זאת, מעמידות בסימן שאלה את החשיבות של שיווק יוצא ופיתוח מסרים שיווקיים משכנעים ואישיים הבונים חברה – יחסי לקוחות מתמשכים. ניהול שיווק, בקיצור – אסטרטגיה שיווקית שמבוצעת מטעם החברה, וניהול שיווק אחראי על יישום מדיניות שיווק, אסטרטגיות, מוצרים, שירותים, קמפיינים שיווקיים והיבטים אחרים של תוכנית השיווק שלך.

מהו שיווק
מהו שיווק צילום piabay
דילוג לתוכן