כל מה שצריך לדעת על ביטוח אחריות מקצועית לקבלן שיפוצים

כשנכנסים לפרויקט שיפוצים מורכב, חשוב להבין שמי שמבצע אותו נוטל על עצמו סיכונים. על כל קבלן שיפוצים מוטלת האחריות לעמוד בסטנדרטים מסוימים ובהתחייבויות כאלה ואחרות, כשבראש ובראשונה היא לא לגרום נזק שעלול לסכן את הלקוח או לפגוע בו כלכלית. ביטוח אחריות מקצועית מאפשר לו לממש את ההבטחה הזו, גם אם הדבר הגרוע מכל יקרה חלילה..

מה זה ביטוח אחריות מקצועית לקבלנים?

למי לא קרה שהוא תכנן דבר אחד, ובסופו של דבר הכול השתבש? אין אדם שלא מכיר את הסיטואציה הזו. אבל עם זאת, כשלקבלן בנייה או שיפוצים דברים משתבשים, הרי שהמשמעות היא פגיעה אנושה ברמה הכספית וחלילה כמובן גם פגיעה בגוף, בנפש וברכוש. לכל טעות קטנה בפרויקט יש מחיר כבד.

כל קבלן מבצע מתמודד עם מערכת שלמה של סיכונים הנובעים ישירות מאופי העבודה שלו, וביטוח אחריות מקצועית לקבלנים יכולה לעזור לו להתמודד איתם. גם אם הוא הכי מקצועי ומנוסה שיש, הוא עלול לבצע פעולה מסוימת שתגרום נזק ללקוח. הלקוח יכול לתבוע את הקבלן, ובצדק בגין הנזק שנגרם לו ולדרוש פיצויים בסכומים אסטרונומיים.

מטרתה של פוליסת ביטוח אחריות מקצועית היא לבטח את בעל העסק בגין נזקים שנגרמו לצד ג' בגין רשלנות מקצועית במסגרת עבודתו. כל טעות שעלולה לעלות לכם ביוקר במסגרת תביעת רשלנות, עלולה לגרום לכם להוצאות אינסופיות ולאיים על קיומו העסק. בביטוח אחריות מקצועית אתם נהנים משקט נפשי, כי חברת הביטוח מעניקה לכם כיסוי על כל הוצאותיכם המשפטיות, לרבות פיצויים שיתכן ותצטרכו לשלם לתובעים.

שימו לב: אילו כיסויים אינם כלולים במסגרת ביטוח מקצועי?

בכל פוליסת ביטוח ישנם סייגים והחרגות למצבים מסוימים שאינם מכוסים. גם במסגרת ביטוח אחריות מקצועית לקבלן שיפוצים, תגלו שהפוליסה אינה מכסה מקרים מסוימים, או שהיא מכסה אותם רק אם המבוטח עומד בתנאים מסוימים. כך למשל הפוליסה אינה מכסה מקרים שנחשבים לפליליים, כמו פעילות מסוימת שבוצעה בכוונת זדון כדי לגרום נזק, או התנהלות רשלנית מודעת שבוצעה במטרה "לעגל פינות" ולעשות "קיצורי דרך" שעלולים לפגוע בסופו של דבר בלקוח. עם זאת, ביטוח אחריות מקצועית כן יכסה טעויות שבוצעו בתום לב.

איך רוכשים ביטוח אחריות מקצועית לקבלנים?

ישנן חברות ביטוח רבות שמציעות פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לקבלנים וכן לבעלי מקצועות אחרים. חברות מסוימות גם מציעות כיסויים ייעודיים נוספים לעוסקים בענף הבנייה, מתוך היכרות מעמיקה עם שלל הסיכונים המקצועיים שמאפיינים את התחום. חשוב לשים לב שחברות הביטוח מציעות פוליסות בעלות כיסויים שונים ובמחירים שונים, ולכן חשוב לשים לב לא רק למחיר הפרמיה החודשי, אלא גם למעטפת הכיסויים הכלולים במסגרת הפוליסה, ולבדוק אם הם באמת מתאימים לצורכיכם.

הדרך הטובה ביותר לבחור ביטוח איכותי ומקיף במחיר אטרקטיבית היא פשוט לפנות אל המומחים שלנו במרכז הביטוח לעסקים, שמתמחים כבר למעלה מ- 20 שנה בתחום האחריות המקצועית. נשמח למפות ולאפיין את צורכיכם ולערוך עבורכם השוואה מקצועית ומעמיקה בקרב חברות הביטוח המובילות בישראל כדי להתאים לכם את הביטוח האידיאלי. צרו איתנו קשר עוד היום לפרטים נוספים ותיהנו מיחס אישי, שירות ברמה גבוהה ושקט נפשי.

דילוג לתוכן