גיימרים מובילים בעולם

גיימרים מובילים בעולם

מ Minecraft לאגדה של זלדה ועד מריו, בדקו אילו מזכייניות משחקי הווידאו הפופולריות ביותר מכניסות הכי הרבה כסף השנה.

רק לפני עשור לערך התעסקו המהמרים המקצועיים על סכומים זעירים וציוד היקפי. כיום חברות המשחק הגדולות בעולם מרוויחות הכנסות של מיליארדי דולרים בכל שנה על ידי שחרור מהמשחקים הגדולים ביותר שתראו אי פעם. בינתיים, הספורט האלקטרוני קיבל חיים חדשים והוא פופולרי מתמיד, מכיוון שאנשים מרחבי העולם מרוויחים מיליוני דולרים בפרס.

עם טורנירים שתופסים זירות שלמות, ליגות רשמיות מלאות בזכיינות ופרסים של שש ספרות, שחקנים שמשחקים במשחקים כמו League of Legends, Backlash: Global Offensive, StarCraft II ו- World of Warcraft נכנסים לעידן חדש של משחקים תחרותיים, שם הם נמצאים לא רק תחרותי, אלא גם תחרותי.

טכנולוגיה המאפשרת לנגן הווידיאו הממוצע לחיות ולהחזיק בתוכן משלו תרמה לצמיחה של ענף הספורט האלקטרוני (GVC).

על רקע זה, אין זה מפתיע ששוק המשחקים הסלולרי צומח מהר יותר מכל פלח משחקים אחר בעולם. עם הצמיחה של משחקים ניידים כמו League of Legends, League ו- Counter – Strike, נראה שהתעשייה רק הולכת וגדלה.

Newzoo אמרה כי מספר השחקנים הניידים יגיע לשיאו עד 2020, כאשר 38% מהם משלמים עבור משחקים. נתוני GlobalWebIndex מראים גם כי יותר ממיליארד אנשים ברחבי העולם מעבירים כיום משחקים דרך האינטרנט מדי חודש. נתונים סטטיסטיים אלה לבדם מדגישים את החשיבות של משחקי וידאו כסוג של בידור לאנשים בכל הגילאים והיכולות. אנשים לא רק נהנים לראות אנשים אחרים משחקים משחק וידאו, אלא שהם מוכנים גם לשלם כדי לקבל חוויה איכותית.

הפופולריות העולמית של משחקי הווידאו תמשיך לגדול בעשור הקרוב ותאפשר למוציאים לאור מובילים אפשרות להגיע לשחקנים חדשים ולהגדיל את המכירות בשווקים הגיאוגרפיים המתפתחים. מספר שחקנים מקצועיים כבר זכו להצלחה מדהימה בעולם הספורט האלקטרוני הבינלאומי. ב- DOTA 2 יש כמה מהשחקנים הטובים בעולם שמשחקים בטורנירים וליגות שונות ברחבי העולם. סין היא המובילה העולמית בזכיות בטורניר ובעלת הכישרון הטוב ביותר

אמריקה הלטינית ודרום מזרח אסיה הן שוקי המשחקים הצומחים ביותר בעולם, עם גודל שוק כולל של 1.5 מיליארד דולר בשנת 2017. באוקטובר 2019 הייתה לסין נתח השוק הגדול ביותר בשוק ההימורים העולמי ומספר השחקנים השני בגודלו מבחינת ההכנסות הכוללות.

שווקים חשובים אחרים הם ארה"ב, אירופה, אסיה-פסיפיק, אמריקה הלטינית, המזרח התיכון ואפריקה. בשנת 2017, סין וארה"ב היו צווארון בשוק ההימורים העולמי, עם נפח שוק כולל של 1.5 מיליארד דולר.

המקור מעריך כי שוק משחקי הווידאו בארצות הברית הוא הגדול ביותר בעולם בתקופה הנמדדת. ההשפעה של סין על עסקי ההימורים הגלובליים כל כך גדולה שעד ינואר 2020 יפותחו בסין משחקי הווידאו המרוויחים ביותר בעולם. בשנת 2015, סין הייתה שוק ההימורים השני בגודלו בעולם אחרי ארה"ב, עם נפח שוק כולל של 1.5 מיליארד דולר.

כמובן, ההכנסות מעוותות על ידי ההצלחה העצומה של שחקני דוטה 2, אך השיעור הגבוה ביותר של שחקניות בעולם מגיע מיפן, שם 2 מתוך 3 שחקניות הן נשים. בעבר אנשים חשבו שההתלהבות ממשחקי וידאו תחרותיים היא בעיקר תופעה אסייתית. רוב האוהדים מגיעים מאסיה, צפון אמריקה ואירופה, ורק 51% מחובבי הספורט נמצאים כעת באסיה. הוא כולל את סדרת משחקי הווידאו הפופולרית ביותר בכל הזמנים, League of Legends, עם שווי שוק כולל של 1.5 מיליארד דולר.

בעוד שלבייבי בום בום גברים יש נטייה למשחקי מחשב, גיימרים בני אלפי שנים הם השוק הגדול ביותר עבור קונסולות משחק. אין מנוס מכך שילדים בני 26-35 משחקים יותר משחקים מאשר פלח המילניום, המהווה כ -2.5% מסך שוק המשחקים בארצות הברית.

משחקי סמארטפונים, הידועים יותר בשם משחקים ניידים, הם כיום פלטפורמת המשחקים הפופולרית ביותר בעולם. המגמה האחרונה היא הזמינות והפופולריות ההולכת וגדלה של קונסולות משחקים רב-תכליתיות שהופיעו בשוק ועזרו להרחיב את שוק משחקי הווידאו ברחבי העולם. חלה עלייה משמעותית בטורנירי eSports ו- GVC (תחרות משחקי וידאו), אך שוק ה- eSports / G VC נותר מקוטע יחסית בשל מגוון המשחקים והתחרויות במערכת האקולוגית למשחקים. אמנם ישנם מספר טורנירים תחרותיים נערצים ביותר, כמו אליפות העולם, World of Warcraft ו- League of Legends, אך יש גם שוק גדול למשחקי מקצוע וחובבים, כמו גם טורנירים וטורנירים לשחקני חובבים.

למרות שארצות הברית היא שוק המשחקים המוביל מבחינת הכנסות, היא אינה נחשבת בעיני רבים למובילה העולמית במשחק כפי שאנו מכירים אותו כיום, למרות היותם ביתם של כמה מהשחקנים הטובים ביותר השחקנים הכי מוכשרים. אליפות Call of Duty, שהייתה ברמה הגבוהה ביותר שלה מאז 2013, יכולה להגיע לרמות הגבוהות ביותר של משחק תחרותי של השחקנים המובחרים ביותר, כמו World of Warcraft, League of Legends ו- Overwatch. השחקנים המובילים בעולם מבחינת זכיות בטורניר הם האמריקנים, שיש להם את השחקנים הגרועים ביותר במשחקים מקצועיים וחובבים, כמו גם מספר גדול של שחקנים חובבים. על פי מחקר שנערך לאחרונה, האמריקנים הם בין 10% הראשונים מכל שחקני ה- eSports ברחבי העולם.

דילוג לתוכן